Pages

Thursday 29 November 2012

Terima kasih Ya Allah


Assalamualaikum.
Kehidupan seorang student memang tak lari dari masalah duit, ye tak? kehkeh. student yang duduk rumah sewa, nak bayar itu ini. duit bil air, api, internet, segala bagai. Pengalaman mematangkan kita. cehhhhh ! Mak aku selalu pesan, pergi surau atau pun masjid, terjumpa orang minta sedekah tu ringan-ringankan tangan, hulur sikit apa yang kita ada. Allah akan beri lebih dari itu suatu hari nanti.
Aku pusing satu bazaar time bulan ramadhan dulu, buntu nak makan apa. Terpandang seorang lelaki tua mengesot-ngesot kedua-dua belah kaki yg kudung  & matanya buta. Dalam poket seluar aku ada lah seringgit, baki beli air tebu tadi, bolehlah sedekah sikit buat pakcik ni buka puasa.
 Ingat ! "sebelum letak duit dalam bekas tu, niat apa yang kita nak."

Kita ingat orang lain, Allah akan ingat kita :)

Ini bukan riak, tapi hanya berkongsi rasa bahagia dgn pemberian dariNYA. 
Aku makan di A&W, datang seorang lelaki cina mintak derma untuk anak-anak yatim, aku pun hanya sekadar senyum. Bukan kedekut tapi aku takut lelaki tu dtg dari agensi tipu tipu ke. aku ni khuatir saja. Bila fikir- fikir balik. tak salah kalau aku hulur seringgit, Sebaliknya hanya Allah yang tahu. hm haih atiqahh atiqahhh. *Pengajaran buat diri sendiri*

Biar Allah membalasnya jika ia satu penipuan :)

*******************
“Sesungguhnya Tuhanku melapangkan rezeki bagi siapa yang dikehendakiNya di antara hamba-hambaNya dan menyempitkan (siapa yang dikehendakiNya)”. Dan barang apa saja yang kamu nafkahkan, maka Allah akan menggantinya dan Dia lah Pemberi rezeki yang sebaik-baiknya.”. Surah Saba’ : ayat 39
*******************
 
Salah satu cara nak rezeki murah, selalu beristighfar :) 
tak kisah lah lepas sembahyang ke apa ke. hehehe
********************
 “Barang siapa memperbanyak istighfar maka Allah S.W.T akan menghapuskan segala kedukaannya, menyelesaikan segala masalahnya dan memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka.” (Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud, an-Nasa’i, Ibnu Majah dan al-Hakim dari Abdullah bin Abbas r.a.)
********************
 okayokay. 

Bulan #November;  rezeki dari Allah. Alhamdulillah :)

GIVEAWAY dari Celesta Hijabs.
Kurung moden gift from my bestfriend Faizah Sulaiman 



 SELESA PAKAI TAU TUDUNG CELESTA HIJAB NI. ORDER JUM !




Menang dalam "Stylista Contest "

Lomo :)



Kakngah bagi laptop dia time dia belajar dulu. Terima kasih :)
Dua sem aku pakai tau ! tapi masalah besar bila aku pkai laptop lama ni. Itu ini problem. tak boleh support latest software. Tengah labtest laptop hang. Bersabarrrrrrrr.


even huruf "I" takdo. laptop acer ni la banyak jasa untuk aku tau. Terima kasih :') 

So, aku nyatakan masalah and hasrat aku nak beli laptop baru, abah aku just diam. tuptup.
kakngah aku topap dulu belikan laptop baru. Tq tq ! gila tak rasa bahgia. bf baru aku kononya. kehkeh
WINDOW 8



aku dah rasa window 8.  korang dah rasa ? kehkeh !

****************************

Rezeki dari Allah, kita tak tahu bila masa tiba rezeki kita. berdoa pada Allah.Insyaallah :')
Sebelum tu ! Doakan Operation aku berjalan lancar pada minggu depan ! :')


18 comments:

Unknown said...

best tk pakai windows 8 ? nk jugaaa...

Atiqah Fadzil said...

Nur Syahira : best la jugak ! graphic smart :)

Hawa Faqihah said...

wahh!Bestnyee akak :D

Unknown said...

haha..dh ckp mk.nk guna windows 8+lappy baru.(pengaruh iklan).mk ckp pakai yg mne ade..sob sob....

safiah sokher said...

Rindu kau.Lawa baju tu.Kurus senang la carik baju lawa.huhu sob sob.Payung,tau tak nak carik skirt @ dress murah katmana.Tolong PM kan ^^

*Baru nak merasa dress up.HAHA

faizah sulaiman said...

hihi..jaga leklok ea bju tu awak..

faY said...

perghhh untung lah badan hiks

Atiqah Fadzil said...

Hawa Faqihah : hehe rezki dari Allah :)

Atiqah Fadzil said...

Nur Syahira : ala slow slow la okay. pkai window 8 pirate je haha

Atiqah Fadzil said...

safiah sokher : alaa peah jgn la mcm tu. kau pun cantik what. aku pkai mcm bini popai la :'( okay2 nnt aku pm yo :)

Atiqah Fadzil said...

faizah sulaiman : saya akan jaga, mcm mana sy jaga awk swaktu demam dulu :)

Atiqah Fadzil said...

faY : Alhamdulillah. rezeki dari Allah :)

Unknown said...

bulan bertuah awak atiqa :) semoga awak okey je operation tu eh.

Atiqah Fadzil said...

iyka zulaikha : hhehhe ! thank you

Celesta Hijab said...

Tq atiqaa..
wish u all the best k

Atiqah Fadzil said...

plessure. tq :)

jieha zain said...

waa, rezeki kak payung dapat dpat laptop baru . windows 8 lagi tuuu . jeles nie kak payung :)

Atiqah Fadzil said...

anyonyooo jangan la macam tu hihi