Pages

Wednesday 16 January 2013

Nak belajar tapi jangan kurang ajar


Assalamualaikum | Ahlan wa sahlan.


"Atiqah !kenapa ~3 Bitwise logical operator ni jawapan dia -4 ? Beri sebab dan jalan pengiraannya sekali."
Seronok mengekek lecturer java yang kacak lagi segak dan tampan. Aku tengah seronok berwirid blur seketika. Mengantuknya alahaiiiiii tanya soalan pelik-pelik pulak. 

***************
Segeram mana, sebenci mana, seburuk mana, sebusuk mana, secomel mana kita dengan orang yang beri ilmu pada kita jangan sesekali bersikap kurang ajar.. Nak pandai yang berguna dunia akhirat cuba untuk HORMAT. Nak ilmu yang berkat cuba untuk terima seadanya.

***************

Tamat kelas seperti biasa. Zirafah runway nak balik rumah sewa untuk merehatkan diri dan minda yang trolololol. Aku ikut jalan belakang dekat sikit sampai pagar. Okay aku perasan sebuah kereta yang ada sticky notes dekat bonet depan. eh ? Sticky notes berbunyi "Dah boleh cuci dah kot, Pn bla bla" Siap mention nama. ceittt lecturer tu busy bagi ilmu pagi siang malam kot. Bukan setakat bagi sticky notes, siap tayar pecah ! gapo dio ni. Mungkin nampak macam "ala standart la tu student dengki" Adat belajar. 

Simple but sure way did you should know, for everything you have missed, you have gained something else, and for everything you gain, you lose something else.

Rasulullah s.a.w bersabda:
" Tidak termasuk umatku, orang yg tidak hormat orang tua, tidak mengasihi orang muda dan tidak mengiktiraf orang alim di antara kami." (Riwayat Ahmad)


Life loves to play with us. So, play with the life and win the game. Next sem Practical !

Orang yang jarang tunduk, tapi selalu yang pertama. 

Kadang -kadang study bagai nak rak, orang yang perangai tah pape, study skit je dah masyuk? what happenng? Cemburu of coz ada tapi disebaliknya hanya Allah yang tahu. Tuntut ilmu dari buaian hingga ke liang lahad. Bukan menuntut ilmu semata mata Istidraj
Propa propa tsktsktsktsk




Salam Ukhwah buat follower ana ya :)

4 comments:

Unknown said...

Yess agree with you!

Unknown said...

Setuju.

diddynordin said...

ilmu itu mudah sahaja untuk dicari dan dituntut tapi manusia sendiri yang menyusahkan. tidak bersyukur dengan apa yang baik di depan mata..huhu..sadis kalau tengok perangai yg macam tu, sanggup buat macam2 demi memuaskan hati sendiri..hati org lain ada kisah?? wallahualam..

Nurul Farah Nabilah said...

Ada jugak yg mcm tu kan w'pun bljar dh tinggi2 pun.